Syurga Allah

cinta allah

"Sengketa dan dusta boleh menghilangkan segala iman yang kita miliki. Iman mampu mencorakkan keperibadian seseorang muslim agar menjadi seorang yang amat dicintai oleh penduduk di langit. Harga sebuah iman didatangi oleh hati yang suci.~"

assalamualaikum


Bismillah~


JODOH ITU RAHSIA ALLAH ^ ^~

asma ul-husna


Sabar Itu indah~

Nikmat itu milik Allah

Cinta itu amanah

akhlak yang jernih

Itulah permata jannah

Monday 11 June 2012

Jadilah muslim yang hebat!

Bismillahirrohman nirrohim..
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..







Tajuk artikel untuk hari ni amatlah 'simple', even 'simple' sekalipun, kita haruslah meyakinkan diri ini agar kita boleh menjadi muslim yang hebat.. Ingat! Kita sebagai insan akhir zaman sepatutnya bersyukur, kerana baginda Rasulullah saw sudah bersabda, 



« كُلُّ أُمَّتِى يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ ، إِلاَّ مَنْ أَبَى »

ertinya:"setiap umatku pasti masuk surga kecuali yang enggan."


Apakah yang dimaksudkan dengan yang 'taat' dan 'enggan' ?


Maka dijawabnya Rasulullah SAW yang bersabda,

« مَنْ أَطَاعَنِى دَخَلَ الْجَنَّةَ ، وَمَنْ عَصَانِى فَقَدْ أَبَى »

ertinya:"Siapa yang taat kepadaku maka dia masuk surga dan siapa yang menyelisihiku maka dialah yang enggan (masuk surga)."

Untuk menjadi muslim yang hebat dan cantik disisi Allah, kita perlu mengikut segala apa yang Dia suruh.. Solat lima waktu, melakukan amal jariah dan perkara2 yang lain yang boleh Allah terima sebagai ibadah.. Setelah cinta Allah sudah kita paut..Maka tidak ada keraguan lagi untuk kita bersinggah ke mahligai indah-Nya.. Hati bebas riak,hati bebas ujub, hati bebas bongkak, hati bebas angkuh akan membuat diri kita akan sentiasa berasa selalu dicintai dan dikasihi oleh Allah swt..


Maka,jadikan iman dan taqwa itu sebahagian drpd hidup kita.Jangan biar ia lemah,kerana saat iman kita lemah, amat sukar untuk diubati..


Be a great muslims!!~ Dakwah its Sunnah <3


~wallahua'lam..


-idea penuh drpd seorang hamba Allah yang suka berpena-



No comments:

Post a Comment